En slogan säger mer än tusen ord



Jag var än en gång i Köpenhamn och insåg att det vid torget där Politiken ligger, vimlade av olika slogans från företag. Det kanske finns i svenska storstäder också, men jag har aldrig lagt märke till det förut. Jag kan tycka att det är smart att skriva ut slogans på husväggarna istället för varumärkesnamnet. Slogans talar ofta mer om vad det är för organisation och hur de vill framställa sig själva.
Politikens logotyp med slogan under.
McDonalds har lyckats få sin slogan att fastna, inte bara vad det står utan också melodin. Jag tror inte att det finns någon som inte förstår att det är McDonalds, även om det inte står rakt ut.
Haribos logotyp och slogan.
Carlsbergs slogan som även den har satt sig i mitt minne. Jag kan riktigt höra TV-reklamen i mitt huvud.

Jag tycker att det här talar för att de satsar hårt på just Brand Management, som jag talade om i mitt blogginlägg om Politiken.
Elin, MEM08.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Verkligen så sant som det är sagt!



Jag måste erkänna att jag sjöng "Im lovin' it" när jag läste det och jag hörde killen i Carlsbergs reklamfilmer när jag läste deras slogan (Dock är det väl world och inte town i normala fall?)



Man blir skadad! Samtidigt älskar jag reklam och är lite av en nörd, men oavsett vad man tycker om reklam är onekligen slogans effektivt.

2011-02-22 @ 23:43:29
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Sofia

Verkligen så sant som det är sagt!



Jag måste erkänna att jag sjöng "Im lovin' it" när jag läste det och jag hörde killen i Carlsbergs reklamfilmer när jag läste deras slogan (Dock är det väl world och inte town i normala fall?)



Man blir skadad! Samtidigt älskar jag reklam och är lite av en nörd, men oavsett vad man tycker om reklam är onekligen slogans effektivt.

2011-02-22 @ 23:44:40
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sorry för att jag är en tjatmoster ;)

Google Chrome som hängde sig lite...

2011-02-22 @ 23:51:42
URL: http://gerty.blogg.se/medierochsamhalle
Postat av: Angelina

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2012-03-18 @ 20:27:20
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Elin Adolfsson
Media Management 08
Medier & Samhälle 7,5hp
Linnéuniversitetet
RSS 2.0