Slutreflektion



Så var det dags att ta farväl av den här bloggen och den här kursen i Medier & Samhälle. Jag tycker att det här har varit ett jättebra sätt att examinera en kurs på. Att reflektera över samtliga föreläsningar har varit ett effektivt sätt att lära sig på och att kontinuerligt skriva ner sina tankar om det har varit både lärorikt och roligt. Jag har lärt mig bättre av den här examinationsformen än vad jag tror att jag hade gjort om det hade avslutats med en vanlig salstenta.

Avslutningsvis vill jag uppmana folk som läser att vara källkritiska och inte svälja allt som sägs i medierna, utan att fundera både en och två gånger på vem som egentligen ligger bakom det som sägs.

Perspektiv och åsikter finns det många av, det gäller bara att lägga manken till, hitta dessa och reflektera över dem.

Jag upptäckte nu att jag använt orden "lärorikt" och "roligt" i mitt allra första introduktionsinlägg, innan kursen dragit igång på riktigt. Det måste ju betyda att jag fick ut vad jag ville av kursen och att det har varit 5 lyckade kursveckor.

Tack för mig!
Elin, MEM08

Kommentarer
Postat av: Örjan

Bloggen läst, kommentarer kommer när allas bloggar är genomgångna. / Ö

2010-11-19 @ 15:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Elin Adolfsson
Media Management 08
Medier & Samhälle 7,5hp
Linnéuniversitetet
RSS 2.0